Ahad, 8 September 2013

Josiah Elak Bawa Watak Lelaki Mat Salih

Josiah Elak Bawa Watak Lelaki Mat Salih
PELAKON Josiah Hogan menyatakan keinginannya membuang watak tipikal dan skeptikal yang gemar diberikan pengarah gara-gara wajah Pan Asiannya itu.
Sehubungan itu, Josiah atau nama sebenarnya Mohamad Musleh mengambil keputusan enggan menerima tawaran watak sebagai lelaki kulit putih buat masa ini.

“Ia kadang-kadang membuatkan saya rimas apabila banyak sangat tawaran menuntut saya melakonkan watak sebegitu.
Meskipun saya boleh berbahasa Inggeris dengan baik tapi secara peribadi, saya kurang senang apabila ia menjadi skeptikal buat diri saya,” katanya memetik laporan Harian Metro.
Pelakon yang dibesarkan di Kelantan ini juga petah berbahasa Melayu dan boleh bercakap dalam dialek Kelantan sekali gus tidak memberikan masalah buatnya untuk membawakan watak lelaki Melayu seperti rakan aktor yang lain.
Antara naskhah lakonan Josiah yang berjaya meninggalkan kesan di kalangan peminatnya ialah Cinta Jangan Pergi, Whaf If dan Pasport Ekspres arahan Rewan Ishak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan