• Ibarat berjanji sehidup, semati

  •  Suresh (tiga, kiri) membantu pegawai forensik membawa masuk mayat Punita ke dalam Unit Forensik HKKB.

BUKIT BERUNTUNG - 'Sehidup, semati', mungkin inilah perumpamaan yang boleh dikaitkan dengan kematian tragis K.Munusamy dan isterinya S.Punita apabila kedua-duanya ditemui mati dalam keadaan menyayat hati dalam bilik di rumah mereka dekat Kampung Timah SKC kira-kira jam 3 petang kelmarin.

Munusamy, 38, ditemui mati tergantung sementara mayat Punita, 33, terbaring di lantai dengan lehernya terjerut tali, kaku di bawah mayat suami yang masih tergantung.

Kakak Punita, S.Mageswary memberitahu, usia perkahwinan adiknya dengan Munusamy yang mencecah setahun dua bulan itu dikatakan sebagai pasangan yang sangat bahagia dan tidak menyangka mereka menemui ajal dalam dalam keadaan begitu menyedihkan.

Mageswary berkata, kematian pasangan itu disedari ahli keluarga yang datang menjenguk keadaan mereka lantaran risau apabila panggilan telefon beberapa kali tidak dijawab.

“Saya telefon adik banyak kali begitu juga suaminya, tapi mereka tak jawab. Hati saya rasa tak sedap dan ajak suami bersama ahli keluarga lain pergi ke rumah mereka.

“Apabila sampai, pintu dan tingkap berkunci dari dalam. Kami panggil banyak kali tapi tak bersahut. Lalu kami ambil keputusan pecahkan pintu untuk masuk. Alangkah terkejutnya kami, apabila mayat mereka dijumpai dalam keadaan menyedihkan di dalam bilik," katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB) awal pagi, semalam.

Menurut Mageswary, dia turut menemui sari di tepi mayat Punita dan memberitahu pasangan tersebut belum dikurniakan anak.

Sementara itu, saudara rapat Munusamy, dikenali sebagai Suresh berkata, dia ada berjumpa Munusamy sebelum kejadian.

“Saya ada jumpa dia kelmarin (Ahad), kami bersembang macam biasa. Dia ada beritahu saya, kalau datang pagi esok (Selasa) hati-hati. Saya betul-betul terkejut sebaik dapat panggilan mengatakan dia sudah tiada,” katanya.

Menurut Suresh, mereka rapat sejak kecil dan sering menghabiskan cuti bersama-sama sehinggalah mendiang berkahwin.

Katanya, selain menternak lembu yang diwarisi daripada keluarga, Munusamy turut memandu treler membawa muatan batu bata.

"Dia memang tinggal di rumah peninggalan mendiang ibu bapanya dari bujang sehinggalah mendirikan rumah tangga," katanya.